Intercompany facturatie automatiseren

Intercompany facturatie automatiseren tussen centraal magazijn en verkooporganisaties met Exact Globe Integration Tool van Orbis BPA Platform

Wat is de Exact Globe Integration Tool?

Met de Exact Globe Integration tool van het Orbis BPA platform kun je eenvoudig, gevalideerd en geautomatiseerd gegevens toevoegen, aanpassen, verwijderen of verwerken in Exact Globe. De tool maakt gebruik van de Exact Globe Software Development Kit en de Exact Globe Entity Services welke door Exact Software is gecertificeerd als officiële add-on.

Enkele voorbeelden:

  • inkooporders aanmaken, aanpassen, fiatteren, bevestigen en ontvangen
  • verkooporders aanmaken, aanpassen, fiatteren, bevestigen en leveren
  • facturen aanmaken, fiatteren en verwerken
  • productie orders aanmaken, aanpassen, printen, uitgeven en ontvangen
  • klanten en leveranciers aanmaken en aanpassen
  • artikelen aanmaken en aanpassen

Wilt u meer informatie over de Exact Globe Integration tool en Orbis BPA Platform neem dan contact op met ons!

Facturatie automatiseren

Business case

Deze klant heeft een centraal magazijn en verkooporganisaties in verschillende landen. Het verkoopproces leidt tot veel administratief werk. De klant wil zoveel mogelijk stappen automatiseren.

Huidige werkwijze

De klanten worden aangemaakt in zowel het centrale magazijn als in de verkooporganisaties. In het centrale magazijn is aan de klant van de verkooporganisatie de verkooporganisatie gekoppeld als factuurdebiteur. Verkooporders van de verkooporganisatie worden rechtsreeks ingevoerd bij het centrale magazijn van waar deze geleverd worden naar de klant van de verkooporganisatie. Vervolgens wordt de verkooporganisatie gefactureerd vanuit het centrale magazijn. De verkooporganisaties houden geen voorraad aan. Zij maken een verkoopfactuur naar hun klant en boeken de verkoopfactuur van het centrale magazijn direct in de kosten middels een inkoopboeking. Dit gebeurde allemaal handmatig aan de hand van de geprinte verkoopfactuur vanuit het centraal magazijn.

Middels Orbis BPA en Exact Globe integration hebben wij de volgende stappen geautomatiseerd.

  • Aanmaken van de inkoopboeking in de verkoopadministratie op basis van de verkoopfactuur uit het centraal magazijn.
  • Aanmaken van de verkoopfactuur voor de klant in de verkoopadministratie op basis van de verkoopfactuur uit het centraal magazijn en de prijsafspraken met de klant.
  • Verwerken en versturen van de factuur per mail als PDF bijlage en XML.

Gerelateerde blogs

2023-05-02T10:47:32+00:00
Ga naar de bovenkant